Jak poprawić swoją odporność?

Okres wiosenno-letni, to czas gdzie ciężko w telewizji znaleźć reklamy leków na przeziębienie, a temat dbania o odporność jest pomijany. To błąd, ponieważ bakterii i wirusów jest w powietrzu tyle samo co w okresie zimowym, a dodatkowo upały powodują wypłukiwanie soli mineralnych i ogólne osłabienie organizmu.
Co zatem należy jeść, aby nawet w lipcu uniknąć przeziębienia?

Grejfrut

To mój stary i sprawdzony od lat wspomagacz. Zawiera dużo witaminy C, która podnosi naszą odporność. Zawiera też flawonoidy, które zwiększają aktywność układu odpornościowego.

Kapusta

Kapusta zawiera glutaminę, która wzmacnia system odpornościowym i może ograniczyć ryzyko zachorowania na raka. O kapuście, a głównie o soku z kiszonej kapusty napiszę więcej w następnym poście, bo zdziwiło mnie ile dobrych rzeczy się tam znajduje.

Szpinak

Przez wielu znienawidzony, ale zdrowy. Też nigdy nie lubiłem szpinaku, dopóki nie zjadłem go podsmażanego w połączeniu z czosnkiem i sosem śmietanowym, Tak to go można jeść.
Szpinak zawiera kwas foliowy, który pomaga w naprawie DNA i w produkcji nowych komórek. Zawiera też:
błonnik, który reguluje nam kichy,
przeciwutleniacze, które naprawiają komórki
– witaminę C
Ogólnie warto od czasu do czasu dorzucić szpinak do obiadu.

Jagody acai

To rzadko spotykane u nas jagody, który zawierają mnóstwo antocyjanów, czyli związki wspomagających ukł. odpornościowy. Chronią przed starzeniem się i chorobami.
Podobne właściwości mają też czarne porzeczki.

Pieczarki

Pieczarki zawierają dużo selenu, który od dawna jest znany jako środek ochronny przeciwko grypie. Zawierają też przeciwutleniacze i witaminy z grupy B.
Według badań grzyby należy dorzucić do swojej diety, ponieważ działają antybakteryjnie, antywirusowo i antynowotworowo, czyli same plusy.

Zielona herbata

O korzyściach z picia zielonej herbaty już pisałem, dlatego nie będę się powtarzał. Ten element powinniście na stałe wrzucić do swojej diety. Co prawda zostawia więcej osadów niż czarna herbata, ale jest od niej o wiele zdrowsza.

Czosnek

Czosnek to taki naturalny antybiotyk. Zawiera dużo przeciwutleniaczy i chroni przed wrzodami żołądka i rakiem jamy ustnej.
Niestety wyziew po nim jest niezbyt zachęcający, ale można to zwalczyć pietruszką albo kapsułkami Air Lift.

Brokuły

nienawidzę tego warzywa. jeśli mam być szczery to nie w ogóle nienawidzę warzyw poza papryką i ogórkiem. brokuły zawierają glutationy, które wspomagają ukł. odpornościowy. Zawierają też dużo witaminy A, redukują ryzyko raka i spowalniają procesy starzenia.

Migdały

migdały zawierają więcej zdrowych tłuszczów niż orzechy włoskie i nie wiem dlaczego jest takie ogólne parcie tylko na orzechy włoskie. 1/4 szklanki migdałów dostarcza ok. 50% dziennego zapotrzebowania na wit. E, która ma wpływ na odporność. Zawierają też ryboflawinę i niacynę, które redukują stres.

Profilaktyka to najtańszy sposób na zachowanie zdrowia. Nie inwestuję w szczepionki na grypę itp. i uważam, że lepiej zainwestować w zdrowy tryb życia.
Lato to przede wszystkim okres obfitujący w świeże owoce, dlatego należy wykorzystać to w pełni.

Potrzebujesz opinii produktowej lub na blogu nie ma odpowiedzi na Twoje pytanie? Napisz do mnie lub weź udział w dyskusji

Zobacz także:

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here