Większość przekąsek, które smakuje dzieciom jest najczęściej niezdrowa dla zębów. Wynika to zazwyczaj z dużej ilości cukru np. w batonach, chrupkach, napojach. Duża ilość cukru przyczynia się do obniżenia poziomu pH w ustach, namnażania bakterii, a w konsekwencji prowadzi do próchnicy.
Jakie zatem wybrać przekąski dla dzieci, aby mieć pewność, że nie tylko nie zaszkodzą, ale także dostarczą odpowiednich składników do utrzymania zdrowych zębów?

1. Paski papryki

Stripsy zrobione ze słodkiej papryki to idealny przekąska, którą można zabrać do pojemnika np. w szkole lub na wycieczce. Żółta, zielona lub czerwona papryka to bogate źródło witaminy C, która jest silnym przeciwutleniaczem. Witamina C wspomaga także regenerację dziąseł i utrzymuje je w dobrej kondycji.
Dodatkowo papryka zawiera witaminę E, która wspomaga układ odpornościowy. Pomaga to w walce z infekcjami np. zakażeniem bakteryjnym związanym z chorobą dziąseł.

2. Jogurt i płatki zbożowe

Jogurt zawiera wapń, który jest podstawowym minerałem dla silnych i zdrowych zębów. Należy wybierać jogurty naturalne lub tylko z kawałkami owoców, bez sztucznych  aromatów i dużej ilości cukru.
Jako dodatek do jogurty śmiało można wybrać pełnoziarniste płatki zbożowe. Trzeba jednak uważać przy wyborze, ponieważ większość producentów dodaje do płatków potężne ilości cukru, a ten w konsekwencji prowadzi do próchnicy i otyłości. Wybierajcie raczej mało przetworzone produkty, z dodatkiem orzechów i owoców.

3. Marchewki i masło orzechowe

Podobnie jak papryka, masło orzechowe jest kolejnym bogatym źródłem witaminy E.
Marchew zawiera witaminę A, która jest podstawą silnego układu odpornościowego.
Zamiast paczki czipsów lepiej do pudełka wrzucić marchewkę pokrojoną w talarki lub krakersy z masłem orzechowym.

4. Tuńczyk i pełnoziarniste krakersy

Tuńczyk zawiera dużo witamy D, która pomaga przyswajać wapń. Musicie tylko pamiętać, że tuńczyk zawiera także sporo zanieczyszczeń, więc nie przesadzajcie z ilością tygodniowego spożycia.
Pełnoziarniste krakersy zawierają dużo przeciwutleniaczy, która wzmacniają nasz układ odpornościowy.
Takie krakersy mają także dużo mniej rafinowanych węglowodanów w porównaniu do zwykłych krakersów.

5. Indyk, chude mięso, ser

Indyk jest bardzo zdrowy mięsem, ponieważ zawiera bardzo mało tłuszczu i węglowodanów, więc nie zostawia na zębach pozostałości w postaci cukru. Sery np. nisko tłuszczowy cheddar, mozzarella lub ser szwajcarski są dobrym źródłem wapnia oraz białka. Z serem nie należy przesadzać, bo mimo wszystko zawiera sporo tłuszczu, który nie jest wskazany w diecie, szczególnie w młodym wieku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here